Familie gudstjeneste

Søndag 1. december 2024, kl. 15:30
Mårum kirke, Ny Mårumvej 177, 3230 Græsted

På Gribskov Lilleskole har vi børnekor i indskolingen hvert år fra september til maj måned. Skolens mindste klasser synger i 45 minutter hver uge og vi træner stemme og krop. Hvert år starter vi tidligt på efteråret med at øve julesange frem mod vores årlige deltagelse i familiegudstjenesten 1.advent i Mårum Kirke.
Vi starter altid så tidligt for at børnene kan få lært teksterne udenad.

Ungerne elsker at synge og danse og de glæder sig til 1.advent. Forældre komme også ofte begejstrede og fortæller at der bliver sunget en masse hjemme, så julesange hører ikke kun december til, men hele vinterhalvåret.

Nogle år har vi selv skrevet nye tekster til kendte melodier eller skrevet en helt ny julesang selv, altid med udgangspunkt i børnenes kreative skabertrang.
Det er en tradition med over 13 år på bagen, at vi deltager med sang ved 1.advent i Mårum Kirke.

Så kom og nyd en flok sangglade englebørn i alderen 6-9 år synger julen ind.

Temaet er engle; hverdagsengle, frække engle, sjove engle, julens engle.

Hvis ikke det blæser for meget, har vi efter gudstjenesten fakkeloptog fra kirken og hen til byens juletræ som vi skal have tændt. Det er på hjørnet af Ny Mårumvej og Mårum Gade.
Bagefter er der lidt godt til børnene.

Juletræstændingen er ca. kl. 16.20

Du vil måske også kunne lide...